Prambanan en Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nicolette Coops - WaarBenJij.nu Prambanan en Yogyakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nicolette Coops - WaarBenJij.nu

Prambanan en Yogyakarta

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

07 April 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Gisterenochtend als eerste een bezoek aan de Prambanan, een hindoeistisch tempelcomplex zo'n 30 min. buiten Yogyakarta. Wederom mooi en ook ditmaal een goede locale gids.
Wat zowel bij de Burubudur als bij de Prambanan duidelijk te merken is, is dat de tempels zelf dan niet bij de Islam horen, maar alles er omheen wel, een mooi Boedha of Ghanesh beeldje of in mijn geval een gebedsketting zijn vrijwel niet te vinden.
Aan de andere kant was dat ook wel een beetje te verwachten en zien we onderweg ook mooi uitziende moskeen.

Aan het begin van de middag zijn we naar de Kraton geweest, het "paleis" van de sultan van Yogya.

Vervolgens was het even zoeken naar de grote winkelstraat, deze gevonden begon het toch weet te regenen en was het, om een klein beetje droog te blijven, een kwestie van kruip door sluip door onder plastic zeiltjes tussen brommertjes, kraampjes, open vuurtjes, spek gladde of blankstaande oversteekjes en vooral veel mensen, een belevenis.

Yogya staat bekend om de batik, mooie kwaliteit,maar ook veel nep uiteraard. Het ligt er maar helemaal aan wat je zoekt.
Ik kom in elk gevak thuis met een omslagdoek/pareo en een leuke lap stof waarvan ik in Nederland een (wikkel)rok zal laten maken.

Om iets minder nat terug bij het hotel te komen regelen we 3 becak's (fietstaxis) wat weer een memorabel ritje werd, achter en onder een stuk plastic, waardoor je niet ziet waar je bent of naartoe gaat, zo nu en dan een hele hoop brommertjes langs zeer dicht langs ziet komen en je je heel even af vraagt of dit de meest veilige optie was .... en daarom juist zo leuk !

Vandaag een reisdag, morgen richting de Bromo vulkaan en daarna na Bali, ik ben benieuw naar de verschillen tussen Java en Bali.

Tot later